Haldex regeneracja - naprawa 4matic XDrive 4Motion

Haldex regeneracja - naprawa 4matic XDrive 4Motion



W zależności od rodzaju i typu auta ewentualny napęd na cztery koła może być przenoszony z jednostki napędowej w różne sposoby. Regeneracja sprzęgła haldex, czyli rozwiązania włączającego tylko i wyłącznie napęd na drugą oś w razie takiej konieczności z reguły jest realizowana przy przebiegu samochodu zbliżonego do 200 000 km. Rozwiązanie takie oznacza, że podczas codziennej jazdy samochód ma przenoszony napęd tylko i wyłącznie na dwa koła. W sytuacji poślizgu tych kół, przykładowo w momencie ruszania lub w niektórych momentach podczas jazdy po śliskiej nawierzchni, sprzęgło haldex włączy napęd na drugą oś i samochód będzie już miał przenoszony moment obrotowy przez wszystkie cztery koła. Dużą zaletą takiego rozwiązania jest niższe zużycie paliwa, niż w podobnych autach, lecz posiadających napęd stały na wszystkie cztery koła. Rozwiązanie takie jest drugim sposobem wykorzystywanym przez konstruktorów samochodów do dystrybucji napędu na obydwie osie. Sytuacji stałego napędu przez cały czas oznacza, że moment obrotowy dociera do wszystkich kół i nie ma znaczenia, czy konieczność taka rzeczywiście występuje.

Z reguły samochody typowo terenowe mają dołączany napęd na drugą oś w sposób mechaniczny przez kierowcę. W coraz bardziej popularnych obecnie crossoverach i innych autach stylistycznie podobnych do samochodów terenowych napęd na cztery koła jest włączany automatycznie za pomocą sterowania elektronicznego i z reguły kierowca nawet nie wie w danym momencie, czy napęd jest przenoszony przez dwa, czy cztery koła. Sprzęgło haldex to konstrukcja i patent szwedzkiej firmy o tej samej nazwie. Z racji pochodzenia haldex rozwiązanie to znajdziemy przede wszystkim w samochodach marki Volvo, a także z wielu innych europejskich autach, lecz niekiedy nazwa handlowa tego rozwiązania może być nieco inna. W każdym jednak przypadku regeneracja sprzęgła haldex pozwoli na to, aby element ten odzyskał swoje pełne walory użytkowe i całkowitą sprawność techniczną.

Naprawa regeneracja reduktora ATC XDrive BMW X1

Naprawa regeneracja reduktora ATC XDrive BMW X3 E83

Naprawa regeneracja reduktora ATC XDrive BMW X5 E53 - E70

Naprawa regeneracja reduktora ATC XDrive BMW X6 E71

Naprawa regeneracja reduktora ATC BMW E90 E91 E92

Naprawa regeneracja reduktora ATC BMW E60 E 61

Naprawa regeneracja skrzyń rozdzielczych (reduktorów)  Mercedes 4Matic C250 C300 C350 E250 E300 E350 E500

Naprawa regeneracja skrzyń rozdzielczych (reduktorów)  Mercedes 4Matic CLS350 CLS500 S350 S500 CL500

Naprawa regeneracja skrzyń rozdzielczych (reduktorów)  Mercedes 4Matic ML250 ML350 ML500 GLK220 GLK250 GLK350

Naprawa regeneracja skrzyń rozdzielczych (reduktorów)  Mercedes 4Matic G350 G500 GL350 GL500 R350

Naprawa regeneracja Haldex Opel Insignia 2.0T 2.0CDTi 2.8V6

Naprawa regeneracja Haldex Saab 93XWD 93X 95XWD

Naprawa regeneracja Haldex Seat Alhambra Altea Leon Ateca

Naprawa regeneracja Haldex Skoda Yeti Octavia Superb Kodiaq

Naprawa regeneracja Haldex Volkswagen Golf Passat Sharan Caddy Bora Tiguan Transporter

Naprawa regeneracja Haldex Volvo V40 V50 V70 S40 S60 S80 XC60 XC70 XC90

Naprawa regeneracja haldex Ford Kuga

Naprawa regeneracja haldex Range Rover Evoque

Naprawa regeneracja przekładni kątowej Volvo XC60 XC70 XC90

Tel. 730 209 703
© 2015 by - Aquaress